4 Wijsheden voor Digital Excellence

Natuurlijk kunnen we er uren enthousiast over praten of er hele boekwerken over schrijven. Maar voor nu zullen we het kort houden met 4 wijsheden voor Digital Excellence.

 

Bepaal je visie

Als je de beste wilt zijn moet je natuurlijk wel weten waarin je wilt excelleren. Tijd om je route te plannen dus. Waar sta je nu? Een helder startpunt maakt het namelijk makkelijker om te zoeken naar de juiste gereedschappen die je verder helpen. Maar het belangrijkste is natuurlijk om te bepalen waar je heen wilt. Wat wil je bereiken, wat is je visie? Zo houd je altijd je einddoel voor ogen.

 

Motiveer je team met zichtbare verbeteringen

Je organisatie veranderen gaat makkelijker wanneer je tegelijkertijd de ambitie hebt om je producten te verbeteren. Hiermee creëer je meerwaarde voor je klant en dus je organisatie. Ook je team heeft incentive nodig om te veranderen. Zichtbare verbeteringen voor je klanten motiveren het team het nog beter te doen, doordat feedback wordt meegenomen in de optimalisatie van je product.

 

Verander je organisatiecultuur

Je hebt een visie, je hebt een plan, maar om de beste in het veld te worden heb je ook een bijpassende mindset nodig. Een adaptieve manier van denken en doen die is gericht op verandering. Wat dat betekent? Een nieuwe cultuur binnen je organisatie, waarin je streeft naar een continue staat van verandering. Door een proactieve houding te motiveren onder je medewerkers, bijvoorbeeld. Want ook ‘goed genoeg’ kan altijd beter.

 

Maak een relevant product

Zorg ervoor de dat gebruiker centraal staat in je productontwikkeling.Waar zit je klant op te wachten? Welke features zijn belangrijk voor je gebruiker en hebben daarmee prioriteit in het maakproces? Door design thinking - de eindgebruiker centraal stellen in je denken en doen - toe te passen maak je een product dat snel klantwaarde kan toevoegen.

 

Wil je ook op weg naar Digital Excellence? Neem contact op met Ody.