Vitaliteit staat voorop

Actify is een initiatief van Zilveren Kruis, en heeft als doel om mensen gezonder te laten leven. Dit platform staat ondertussen live, maar in de tijd dat Arjen als Proxy Product Owner hier aan werkte, was het nog volop in ontwikkeling. 

De initiële vraag van Actify was om het development team in Zwolle te begeleiden als Product Owner, in samenwerking met de Scrum Master op locatie. Het development team werkte daar al Scrum en leverde in 3 wekelijkse iteraties werkende software op. Zoals het hoort. Samen met collega's van Noun heeft Arjen naast zijn rol als afgevaardigde van de Product Owner uit de business, ook zijn adviezen gegeven aan de business. 

Dit traject is een voorbeeld van projecten zoals we ze graag zien. Een volledig dedicated scrum team, een bevlogen scrum master en een business die het proces serieus neemt. 

 
logo-actify.png
 

Rollen

  • Proxy Product Owner

Development Team

  • Scrum Master
  • Copywriter
  • Interaction Designer
  • Visual Designer
  • Frontend / Backend 

KEY FIGURES

Product Lifecycle

Customer+Lifecycle (1).png

Project Type

Project+Type (1).png
 
actify5.png

Platform Ontwikkeling

Met het multi-disciplinaire development team is het platform van de grond opgebouwd. Dit houdt in vanuit een visie features ontwikkelen. En dit houdt weer in: strak backlog management. Prioriteren van wensen, mvp's bepalen en zorgen dat de meeste waarde voor het platform, de business en de klant geleverd wordt. Het platform bestaat uit een website met challenges en daaraan gekoppeld een webshop. E-commerce door middel van een beloningsmechanisme rondom vitaliteit en gezondheid. Uniek!

 
 
 
 

Stakeholder Management
Vanuit de business van Zilveren Kruis was de stroom aan ideeën eindeloos. Veel energie en leuke nieuwe features. Om deze in goede banen te leiden was structureel stakeholder management van belang. Wat pakt het team eerst op? Waar zit de meeste waarde? Hoe technisch gecompliceerd is deze feature? En hoe houden we iedereen tevreden, ook als we nee moeten verkopen. 

actify4.png
 
 
 
actify3.png

Marketing

Een platform is zo succesvol als zijn bezoekers het willen laten zijn. En bezoekers heb je nodig. Hiervoor heeft Noun meegedacht over de invulling van de marketingplannen. Nieuwsbrieven, member get member acties, social media en gebruik maken van het uitgebreide netwerk van Zilveren Kruis. Ook hier was de interne afdeling van Zilveren Kruis belangrijk, evenals de business mensen van het projectteam.

 
 
 
actify2.png

Iteratief releasen

Na het neerzetten van een zogeheten Minimal Viable Product zijn er iteratief nieuwe features live gezet. Door continue te blijven meten en te leren, zijn niet goed werkende features uitgefaseerd, en nieuwe (goed werkende) features doorontwikkeld. 

Op deze manier is het platform iedere keer een beetje beter geworden. Door de unieke input van echte gebruikers. Door veel te meten, te valideren met echte gebruikers en hypotheses op te stellen heeft Actify een hoge leercurve gekend. 

Dit alles heeft er aan bijgedragen dat er nu een succesvol platform staat met veel gebruikers die regelmatig terugkomen, gezonder zijn gaan leven en nog mooie kortingen krijgen in de webshop

 
 

TEAM