Neerzetten van een nieuw merk 

Er is een klein segment van de Nederlandse markt die geïnteresseerd is in het kopen van autobanden online, zolang deze banden van topkwaliteit en betaalbaar zijn. Daarom was het tijd voor een nieuwe webshop, speciaal voor deze prijs-georiënteerde doelgroep.

Uitdaging
Dat betekende meer dan alleen een webshop live zetten. Het betekent onder andere dat er een merkidentiteit uitgedacht moest worden in zowel visuele als in verbale zin. 

 

 
 
 

Rollen

  • Product Owner & Scrum Master

Development Team

  • Interaction Designer
  • Visual Designer
  • Copywriter
  • Architect
  • Frontend Developer
  • Backend Developer

Key Figures

Product Lifecycle

Customer Lifecycle.png

Project Type

Project Type_bandenjager.png
 
BJ_1-1.png

Webshop ontwikkeling

Het ontwikkelen van een webshop voor de Nederlands, Belgische, Duitse en Franse markt bracht technisch een aantal uitdagingen met zich mee. Vanuit de techniek moest er goed gekeken worden wat de mogelijkheden zijn. Requirements voor het platform waren multi-site, multi-currency, ordermanagement, betalingsverkeer etc. Dit zijn allemaal duidelijke indicatoren van een e-commerce platform. Op basis van deze bevindingen is er gekozen voor Magento als het e-commerce platform. De achterliggende systemen zijn Magento en Mendix.

 
 
 
 

Interactie en copy

En dan waren er de meer praktische vragen, vooral gericht op interactieontwerp en het webcopy team. Welke pagina's hebben we nodig? Welke stappen moeten bij de kassa aanwezig zijn? Wat zou een intuïtieve manier zijn voor gebruikers om de banden te vinden die ze nodig hebben voor hun auto?

Kortom: branding, design, UX en inhoudelijke uitdagingen. Dat moest dan worden vertaald naar een werkende website door de frontend crew.

BJ_screens_1.png
 
 
 
 
abn_door.png

Resultaat
Het resultaat is de website Bandenjager (Reifen Jäger en Pneus Super in Duitsland en Frankrijk), de beste online winkel als u op zoek bent naar goedkope banden, makkelijk bestelbaar. Een strak oranje-witgroen ontwerp gecombineerd met een energieke toon en een opvallend logo en pay-off zorg ervoor dat het een sterke, moderne identiteit heeft. Een die onderscheidend en fris is. Laten we de Bandenjager site echt competitief noemen.
 

 
 
The Bandenjager project was great. We all had one mission: to deliver a totally new brand and a great website within a period of 3 months. From the start of the project I served as the scrum master, which means I was there to make sure the creative and technical teams could go about their work unhindered. In that capacity, I kept tabs on brand development, the designs, the copy, frontend development and the development of Mendix and the Magento platform. Even though we had to deal with some very complex IT challenges along the way, we delivered a beautiful site in a very short time. Additionally, I got to work with a great team; everybody put in extra effort to always achieve the best result.
— Silke Voormolen (Noun)

Team