Verzekeren volgens vrouwen 

Eén van de weinige opdrachten waarin Noun niet als Agile coach, Product Owner of Scrum Master heeft gewerkt. Dit was een knap staaltje traditioneel project managen. Met een deadline en technische implicaties. 

onna-onna is 100% dochter van Aegon en ging derhalve over van een third party backoffice partij, naar een bestaand systeem van Aegon. Een vrij traditionele migratie. Arjen is hier gevraagd om dit traject in goede banen te leiden. Wat een extra dimensie aan het project gaf, was dat er tijdens het traject vooral rekening gehouden moest worden met de klantenservice medewerkers die met een nieuw systeem moesten gaan werken. Niet iets waar veel van de (vooral) dames op zaten te wachten. 

Met product management, de klantenservice en de mensen van Aegon heeft Arjen deze migratie voor de deadline gerealiseerd, en de dames van de klantenservice met vertrouwen aan het werk gezet met het systeem. 

 
onnaonna.png
 

Rollen

  • Digital Project Lead

Team

  • Algemeen directeur
  • Klantenservice
  • Aegon Technische leads
  • Marketeer
  • Product Manager

Key Figures

Product Lifecycle

OO Customer Lifecycle.png

Project Type

OO Project Type.png
 
onnaonna (1).jpg

Migratie

In goede samenwerking met Aegon zijn alle bestaande producten van onna-onna gemigreerd naar het product-portfolio-systeem van Aegon. De third party tool is uitgefaseerd en de juiste koppelingen met crm, website en backoffice systemen zijn grondig getest en gevalideerd. 

Voor Arjen een mooie uitdaging om zijn technische skills weer eens op de proef te stellen. 

 
 
 
 

Klant Geluk Team
onna onna doet alles voor haar klanten, en heeft dus een uitgebreid Klant Geluk Team. Deze voornamelijk uit dames bestaande club moest door de migratie met een ander systeem gaan werken. Arjen heeft samen met inhoudelijk experts van Aegon de trainingen verzorgd en er voor gezorgd dat iedereen met vertrouwen het nieuwe systeem wilde gebruiken. 

onna1.png
 

Team