Optimalisatie en innovatie van de Rabobank.com site

Doel van de opdracht was begeleiding van de optimalisatie en innovatie van rabobank.com, in samenwerking met de Senior Platform Manager. Vanuit Noun was Anne als Scrum Master aangesteld als belangrijkste schakel in de verbinding tussen het MakerStreet creatieteam enerzijds en de ontwikkelaars van het Rabobank developmentteam anderzijds. Doormiddel van intensieve user tests hebben we een substantieel deel van de .com site vernieuwd.

 
 

Diensten

  • Scrum Master

Development Team

  • Interaction Designer
  • Visual Designer
  • Copywriter
  • Frontend Developer

Key Figures

Product Lifecycle

Project Type

Landingspagina Research
RaboResearch had behoefte aan een nieuwe landingspagina op de de website van Rabobank.com, met als belangrijkste doel de verbinding te leggen met informatie op verschillende andere sites van Rabobank. Op deze landingspagina worden klanten snel en eenvoudig naar de juiste subsites verwezen en nieuwe bezoekers worden geinspireerd d.m.v een gecombineerde preview van de verschillende soorten research.

 

 
 
 
 

Rabobank Indonesië
Voor de landensite van Rabobank Indonesië is de site opnieuw ontworpen en gestyled in een Rabobank.com stijl jasje.

 
 
 

Tone of Voice
Rabobank.com is het visitekaartje: dé plek waar Rabobank bezoekers snel verder helpt en de eigen stem laat spreken. In 2014 zijn de tone of voice-waarden geformuleerd als: persoonlijk, betrokken en uitgesproken. Een goede start, maar het zijn brede begrippen die meer een aanpak kenmerken dan een stemgeluid. Daarom is een doorvertaling gemaakt: van kernwaarden naar manier van praten.

 
 
 
 

Products & Solutions
Het doel van het redesign voor Products & Solutions was effectief geïnformeerd worden over een product of dienst en daarna z.s.m. afname realiseren (al dan niet middels een afspraak). Additionele doelgroepen dienden zo snel mogelijk te worden weggeleid naar de juiste sites. (bijv: rabobank.nl). Om tot het juiste resultaat te komen is het nieuwe ontwerp getest via gebruiksonderzoek met de (potentiële) doelgroep.

iPad-iPhone-Mac-2.png

Team