Een jaarverslag van een bank dat je niet direct weg klikt

Het online jaarverslag neemt de bezoeker mee in het jaar 2016. Middels persoonlijke verhalen, video, fotografie en animatie zijn de resultaten van het afgelopen jaar omgezet tot een rijke digitale beleving, in lijn met de merkwaarde en de visie van de Rabobank. Tegelijkertijd biedt het directe toegang tot specifieke informatie.

De vraag: De vraag vanuit de Rabobank was de abstracte content van het jaarverslag te vangen binnen een persoonlijk en vernieuwend concept.

De oplossing: Met deze rijke online omgeving is een toonaangevend podium gecreëerd voor de bedrijfsresultaten van de Rabobank. Door de laatste trends en technieken te gebruiken en een unieke interactieve ervaring te geven is Rabobank eens te meer onderscheidend.

 
 

Rol

  • Proxy PO / Scrum Master

Development Team

  • Interaction Designer
  • Visual Designer
  • Copywriter
  • Frontend Developer

KEY FIGURES

Product Lifecycle

Customer Lifecycle-jaarverslag.png

Project Type

Project Type-Rabobank-Jaarverslag.png
iPad-iPhone-JV.png
 

Navigatie
Het online jaarverslag is een lineaire pagina met verdieping per onderdeel. Het waardecreatiemodel vormt de basis voor de indeling en navigatie. Hierdoor krijgt de bezoeker al scrollend een rijke beleving en inzicht per onderdeel, en daarnaast een snelle ingang naar specifieke content of downloads.

Klantverhalen
Anders dan het boekwerk is het online jaarverslag behapbaar en dichtbij. Abstracte financiële thema’s worden door klantverhalen concreet door mensen van en bij de Rabobank een gezicht te geven en door begrijpelijke en beschrijvende taal.

 
 

Gelaagdheid
Informatie in een jaarverslag verschilt enorm in detailniveau. De gebruiker de juiste inzichten bieden op verschillende niveaus was de grooste uitdaging.

Door gelaagdheid aan te brengen met rijke interactieve pagina's met een platte indeling en navigatie is een vernieuwend concept gerealiseerd dat verschillende informatiebehoeftes vervult.

iPad-iPhone-Mac-2-JV.png
 
 
iPad-iPhone-Mac-1-JV.png
 

Missie en visie
Rabobank wilde ruimte voor het communiceren van de missie en visie. Dit is tastbaar gemaakt door een aantal projecten te laten zien. Doormiddel van deze online oplossing, worden zowel binnen als buiten de organisatie meer mensen betrokken bij het jaarverslag.

TEAM