Reaal PartnerPortaal

Reaal werkt met distributiepartners die dagelijks terugkeren op het extranet, het ReaalPartners portaal. Het extranet wordt steeds voor dezelfde functionaliteiten gebruikt, maar het was niet zo gebruiksvriendelijk.

De vraag: Reaal wilde een redesign van dit portaal. Noun in de persoon van Marit werd gevraagd om hierbij Product Owner van het team te zijn.

De oplossing: samen met een team van Makerstreet is een nieuw design gemaakt voor het portaal waarbij een aantal zaken belangrijk waren voor de eindgebruiker en voor Reaal. Het gemak, de eenvoud en het feit dat het functioneel moest zijn. Als Product Owner was Marit verantwoordelijk voor de interne begeleiding van het traject en de spil naar Reaal die weer in contact stond met de stakeholders. De belangrijkste uitdaging in dit project was balans vinden tussen de wensen van de eindgebruikers en de belangen van de stakeholders om zo een concept neer te zetten dat eindgebruikers tevreden stelt en bijdraagt aan de doelstellingen van Reaal.

 
 

Rol

  • Product Owner

Key Figures

Product Lifecycle

Customer Lifecycle-Telfort.png

Project Type

Project Type-Telfort.png
iPad-iPhone-Mac-1.png
 

Interviews met klanten
Door middel van interviews met en het observeren van de eindgebruikers hebben we inzicht gekregen in het gebruik van het portaal en hebben we belangrijke wensen kunnen meenemen in het nieuwe design. 

 
 
 
 
 

Clickable Demo
Door middel van cocreatie is een clickable demo gerealiseerd waarmee we het design hebben kunnen toetsen bij de eindgebruikers. Vervolgens is nog een laatste optimalisatie slag gemaakt.

 
 
iPad-iPhone.png
 
 

Oplevering
Uiteindelijk is in een viertal sprints gefaseerd het ontwerp opgeleverd en wordt het nieuwe portaal gebouwd door Reaal in samenwerking met Makerstreet. 
 

 

Team