Over alle digitale kanalen een optimale klantervaring

Simyo heeft in 2015 en 2016 twee keer achter elkaar de titel van beste website van het jaar gewonnen in de telecom-sector. Hier zijn ze, volledig terecht, erg trots op. Aan onze Digital Product Owner en het multi-disciplinaire ontwikkelteam de uitdaging om de beste te blijven, met als drijfveer een NPS van +50. Oftewel, een optimale klantervaring staat voorop bij de ontwikkeling.

De vraag:  Help ons om onze digitale kanalen naar het volgende niveau te  tillen.

De oplossing: “Staying on top is harder than to get there”. Een veel gehoorde quote in vooral de sportwereld. Om de beste te blijven heeft Noun alle facetten van Simyo’s digitale product-ontwikkeling onder de loep genomen en geoptimaliseerd.

 
 

Diensten

  • Digital Product Owner
     

Development Team

  • Copywriter
  • Interaction Designer
  • Visual Designer
  • App Developer
  • Frontend / Backend (extern)
  • Tester (intern) 

Key Figures

Product Lifecycle

Simyo.png

Project Type

Project Type.png
iPad-iPhone-Mac-1.png

Digitale visie-ontwikkeling
Samen met de Online Marketing Manager heeft Noun de roadmap voor het komende jaar bepaald. Een high performing team, wat snel waarde toe kan voegen heeft een richting nodig om vanuit te werken. Over de digitale kanalen binnen onze kaders (www / mijn / apps) werkt onze Digital Product Owner via Data Based Development(soft & hard) vanuit de gedachte dat de klant centraal staat, en leidend is in de ontwikkeling van nieuwe features.  

Belangrijke taken
Lange-termijn-visie, user testing, roadmap bepalen en stakeholder alignment. 

 
 

Way of working optimaliseren
Snelheid creëren in ontwikkeling, direct waarde toevoegen en efficiënt (en vooral met plezier) werken zijn speerpunten voor het team om de klant centraal te zetten in de ontwikkeling van de digitale kanalen bij Simyo. Door het Agile gedachtegoed verder te integreren binnen de organisatie, en de Scrum-methodiek te verfijnen is binnen Simyo een voorspelbare en continue cadans ontstaan. Hierdoor is een high-performing team ontstaan wat
iedere 3 weken mooie nieuwe ontwikkelingen voor de klant live kan zetten.

Belangrijke taken
Goed stakeholder management, structureel backlog management en strakke regie op de refinement- en planning-sessies zijn hierin cruciaal gebleken. 

 
 

Continuous development en delivery
Met een high-performing team wat werkt vanuit een duidelijk visie levert het team structureel 3-wekelijks waarde richting de klant. De samenwerking met development is hierin cruciaal, aangezien hun systemen en werkwijze afgestemd dienen te zijn op deze continuous development flow. De organisatie weet hoe het team werkt, het team werkt goed samen en releases zijn gestructureerd.

Belangrijke taken
Backlog management, refinement, planning en 3rd-party stakeholder management.

Team