De klant centraal

Zilveren Kruis is de grootste zorgverzekeraar van Nederland, maar barst van de ambities. Zeker binnen Commercie, waar de afdeling Marketing een cruciale rol speelt in het relevant houden van het product- en dienstenaanbod voor de klant. 

De doelstelling:

  • Help ons om meer impact, en dus waarde, voor onze klanten te realiseren
  • Creëer een uitdagende structuur, geschikt voor de medewerker van de toekomst
  • Zet fun, minder verspilling en een snelle time to market centraal
  • Geef de medewerkers meer verantwoordelijkheid en stimuleer ondernemerschap

De oplossing: Herstructureren van de afdeling Marketing op basis van Agile werken en de implementatie van de Scrum als methodologie binnen de al bestaande Lean aanpak.

 
 

Rollen

  • Agile Strategie
  • Agile Trainer
  • Agile Coach
  • Lean Product Development Coach
  • Initiatie, coördinatie en implementatie

Team

  • 4 Noun Coaches
  • 4 Zilveren Kruis Trainers
  • 1 Zilveren Kruis Project Manager

Key Figures

Customer Value Lifecycle

Customer Lifecycle.png

Project Type

hh-19180826.JPG

Fase 1 - De basis
Q1 & Q2 2016

  • Samen met het MT de nieuwe afdelingsstructuur vormgeven
  • Train the Trainer Agile/Scrum basistraining
  • Train de Coach Agile Scrum aan 2 Achmea coaches
  • Agile/Scrum trainingen
  • 1 Verdiepingstraining Agile Scrum Continue verbeter team (Achmea lean coaches) aan 14 medewerkers
  • Agile/Scrum continue
  • 1 Crash course Agile training MT Verkoop
  • Vastleggen van de handvaten voor de start up van scrum teams
  • Implementatie coaching op basis van transparantie, inspect en adapt.

 

 
 

Fase 2 - Verdieping
Q4 2016 - Q1 2017

  • Company discovery: 30+ interviews met key betrokkenen over status Agile werken
  • Company analysis: MT advies over status Agile werken
  • 1 Verdiepingstraining product owners
  • 1 Verdiepingstraining scrum masters
  • 1 verdiepingstraining lean product development
IMG_0534.JPG

Team

Foto credit: bouwfotografie.nl